Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Children's Cultures after Childhood introduces theoretical concepts from new materialist and posthumanist childhood studies into research on children's literature, film, and media texts with attention to the entanglements of which they are part.
Intro -- Children's Cultures after Childhood -- Editorial page -- Title page -- Copyright page -- Table of contents -- Acknowledgements -- List of figures and tables -- Chapter 1 Ethics, epistemologies, and relational ontologies in researching children's cultures -- The porous field of children's cultures -- Children's culture as intra-actions -- References -- Secondary sources -- Cluster 1 New materialist readings of children's cultural texts -- Chapter 2 Transcorporeality in 21st-century mermaid tales -- The mermaid as a posthuman figuration -- Beyond Romantic mermaidology -- Rocks, wood, water, tails, and legs -- An animate universe -- References -- Primary sources -- Secondary sources -- Chapter 3 Messy assemblages -- Reading toy narratives and invoking posthuman play -- The Velveteen Rabbit -- The Indian in the Cupboard -- The Miraculous Journey of Edward Tulane -- Conclusion -- References -- Primary sources -- Secondary sources -- Chapter 4 Exploring animality and childhood in stop-motion animation Prokofiev's Peter & -- the Wolf -- Understanding animality -- "Childhoodnature" and "after childhood" -- Animals in animation -- Visual and musical depictions of animality -- Companionship, playfulness, humor, and death -- Developing childhoodnature encounters and celebrating animality -- Conclusion -- References -- Primary sources -- Primary sources -- Chapter 5 Childhood and its afterlives -- The spectral turn -- Children's literature without binaries? -- "Poor little half-and-half (…) You will be a Betwixt-and-Between" (Barrie: 121) -- He escaped, but his shadow hadn't time to get out (Barrie: 214) -- References -- Primary sources -- Secondary sources -- Cluster 2 Relational approaches in empirical research on children's cultures -- Chapter 6 Enacting the tween news viewer -- Conceptual framework -- Methodological framework.