Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Part One: Theorizing Locative Media through William Gibson’s Fiction -- Introduction: From Cyberpunk to Locative Media -- 1. Narrative Manifestations of Locative Media: Spook Country -- 2. From Locative Media to Ubiquitous Computing: The Peripheral -- Afterthought -- Part Two: E-Book and Audio Book Locative Experimentations -- Introduction: Sedentary and Experiential Locative Reading Practices -- 3. Rethinking the E-Book: The Case of The Silent History -- 4. Rethinking the Audio Book: The Case of Teri Rueb -- Afterthought -- Part Three Narrating Niantic Locative Games through Hypertextual Practices -- Introduction: Re-Visiting Locative Gameplay: Towards a Post-Hyperfiction Paradigm -- 5. From Abstract Locative Gaming to Locative Hypernarrativity: The Case of the Niantic Games -- 6. Reconciling Locative Gameplay and Hypernarrative Practices in Niantic Games.
This book offers a multidisciplinary approach to locative media, concentrating on specific authors and practitioners whose works exist in print and digital manifestations. The book shapes the discourse for an extensive theorization of locative media works from a narrative perspective. It investigates how different genres ⸺ print novels, fictional and non-fictional locative narratives, locative games, and audio texts ⸺ are affected by locative media practice. Part I examines print manifestations of locative media in William Gibson’s fiction. Part II discusses e-book and audio book locative narrative experimentations, suggesting ways to create and categorize locative texts. Drawing on hypertext theory, Part III views Niantic locative games as an instantiation of locative media storytelling practice that challenges digital narrativity. This study captures a transition from a print-based textuality to a digital locative textuality and culture, and proposes flexible innovative models of interpreting narrative textual forms emerging from the convergence of locative and narrative media.