bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 185879207X
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
185879207X     Zitierlink
Titel: 
Defining Waka Musically : Songs of Male Love in Premodern Japan / by Christopher Hepburn
Autorin/Autor: 
Hepburn, Christopher [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2023.
Erschienen: 
Cham : Springer Nature Switzerland [2023.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2023.], 2023
Umfang: 
1 Online-Ressource(XXIII, 100 p. 12 illus.)
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-031-36716-8
978-3-031-36715-1 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-36717-5 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-36716-8


Sachgebiete: 
bicssc: AV ; bicssc: HBT ; bisacsh: MUS000000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1: Cursed Questions, or An Introduction to Defining Waka Musically -- 2: Foreplay, or On Defining Waka Musically -- 3: Fluid Mechanics, or On Interpreting Waka Musically -- 4: Liquid Love, or Five Premodern Japanese Songs of Male Love -- 5: Dissolve, or On Revisiting Defining Waka Musically.

This book considers how music, musicality, and ideologies of musicality are working within the specific construction of waka on the theme of male love in Kitamura Kigin’s Iwatsutsuji (1676) and Ihara Saikaku’s Nanshoku ōkagami (1687) by using a modified generative theory of music. This modified theory seeks to get at the interdependent meanings that may exist among the music, image, and the text of the waka in question. In all, this study guides the reader through five waka on the theme of male love and demonstrates not only how each waka is inherently musical but how the image and text may interdependently relate to the ways in which premodern Japanese song poets may not only have thought in and with sound but may have also utilized a diverse array of musical gestures to construct new objects of knowledge. In the case of this study, these new objects of knowledge seem to have aided in situating a changing musicopoetics that aligned with changing constructions of male desire. .
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1