bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1789612438
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Bücher, Karten, Noten
 
K10plusPPN: 
1789612438     Zitierlink
Titel: 
Competences in Education for Sustainable Development : Critical Perspectives / edited by Paul Vare, Nadia Lausselet, Marco Rieckmann
Beteiligt: 
Vare, Paul [Herausgeberin/-geber] info info ; Lausselet, Nadia [Herausgeberin/-geber] ; Rieckmann, Marco, 1978- [Herausgeberin/-geber] info info
Ausgabe: 
1st ed. 2022
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2022] ; Cham : Imprint: Springer [2022], 2022
Umfang: 
XV, 205 Seiten ; Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: Competences in education for sustainable development (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-030-91054-9
978-3-030-91054-9 (ISBN der parallelen Ausgabe); 978-3-030-91056-3 (ISBN der parallelen Ausgabe); 978-3-030-91057-0 (ISBN der parallelen Ausgabe); 978-3-030-91055-6 (ISBN der parallelen Ausgabe)


Sachgebiete: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Part One. Conceptualising competences -- Chapter1. Introduction -- Chapter2. The Competence Turn: Historical perspective -- Chapter3. Educators’ competence frameworks in education for sustainable development -- Chapter4. What do key competencies in sustainability offer and how to use them -- Chapter5. The Rounder Sense of Purpose (RSP) model set into perspective and the extent to which this represents a pedagogy for transformation -- Chapter6. On the educational difference between being able and willing -- Chapter7. Complexity and criticality in relation to ESD competences -- Chapter8. Post-Normal Science, transdisciplinarity and uncertainty in relation to educators’ competences: a conversation with Silvio Funtowicz -- Chapter9. ESD competences for deep quality in education -- Part Two. Integrating competences -- Chapter10. The highs and lows of working education for sustainable competences into HEI framework -- Chapter11. Breaking the mould: educators as agents of change --

Chapter12. Framing the frames: integrating an ESD approach into an existing national framework -- Chapter13. The rise of competence-based learning in The Netherlands and its impact on the implementation of ESD at Marnix Academie -- Chapter14. Working on ESD teacher competences in Switzerland: a case study at the University of Teacher Education Vaud -- Chapter15. Development and assessment of ESD competences: staff training at the University of Vechta -- Chapter16. ESD competences and teacher educators’ professional development: Findings and implications of the Cyprus example -- Part Three. Pedagogy and competences -- Chapter17. Connections between sustainable development competences and pedagogical approaches -- Chapter18. Art and connectedness within sustainability: educating through aesthetic pedagogies -- Chapter19. Gamification for sustainability: a possible renaissance of role-playing game mechanics in pedagogy --
large
1 von 1
      
1 von 1