bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1784555398
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1784555398     Zitierlink
Titel: 
Gender and Education in England since 1770 : A Social and Cultural History / by Jane Martin
Autorin/Autor: 
Martin, Jane [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2022.
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2022.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2022.], 2022
Umfang: 
1 Online-Ressource(XIII, 304 p. 10 illus., 6 illus. in color.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-030-79746-1
978-3-030-79745-4 (ISBN der Printausgabe); 978-3-030-79747-8 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-79746-1


Sachgebiete: 
bicssc: HB ; bisacsh: HIS000000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
PART I: POLITICS AND POLICIES -- 1. Gendering the educational landscape -- 2. Women, the family and early state intervention -- 3. Gender equity and the “ladder of opportunity” -- 4. Perspectives and debates since the 1970s -- PART II: LEARNERS AND LEARNING -- 5. Culture and curriculum -- 6. Pupils -- 7. Students -- PART III: TEACHERS AND TEACHING -- 8. Women in Teaching -- 9. Gender Struggles -- 10. Conclusion: Constancy and Change in the 21st Century.

This book takes a novel approach to the topic, combining biographical approaches and local history, a synthesis of sociological and historical literature, with new research to address a variety of themes and provide a comprehensive, rounded history demonstrating the entanglement of educational experience and the influence of different modes of discrimination and prejudice. Using the lens of gender, Jane Martin reassesses the gendered nature of the modern history of education and provides an overview of intertwined aspects of education, society, politics and power. Its organisation is user friendly, providing accessible information with regard to chronologies of legislation and key events to reflect constancy and change, whilst ‘mapping’ the larger political, economic, social and cultural contexts, making it ideal for use as a textbook or a resource for teachers and students.
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1