bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1779360878
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1779360878     Zitierlink
Titel: 
Event design : social perspectives and practices / edited by Greg Richards, Lenia Marques, and Karen Mein
Beteiligt: 
Marques, Lenia [Mitwirkende/Mitwirkender] ; Mein, Karen [Mitwirkende/Mitwirkender] ; Richards, Greg [Mitwirkende/Mitwirkender]
Erschienen: 
Milton Park, Abingdon, Oxon ; New York, N.Y. : Routledge,, 2015
Umfang: 
1 online resource (xv, 215 pages)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-0-203-76190-8 (e-book : PDF); 978-1-134-49716-4 (e-book: ePub); 978-1-134-49723-2 (e-book: Mobi)
978-0-415-70464-9 (ISBN der Printausgabe); 978-1-138-08263-2 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1433046839     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.4324/9780203761908


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Introduction : designing events, events as a design strategy / Greg Richards, Lenia Marques and Karen Mein -- 2. Imagineering events as interaction ritual chains / Greg Richards -- 3. Service design methods in event design Satu Miettinen, Anu Valtonen, and Vesa Markuksela -- 4. The role of imagineering as an event design strategy in the business event industry / Frank Ouwens -- 5. From visitor journey to event design / Dorothe Gerritsen and Ronald Van Olderen -- 6. The discourse of design as an asset for the city : from business innovation to vernacular event / Marco Bevolo -- 7. How to slay a dragon slowly : applying slow principles to event design / Ilja Simons -- 8. Designing events for socio-cultural impacts : the Holy Week in Puglia (Italy) / Anna Trono and Katia Rizzello -- 9. Design processes around dynamic marketing communications for event organizations / Anne-Marie Hede and Pamm Kellett -- 10. Co-creative events : analysis and illustrations / Phil Crowther and Chiara Orefice -- 11. Classical music, liveness and digital technologies / Arthur Maria Steijn -- 12. The transformation of leisure experiences in music festivals : new ways to design imaginative, creative and memorable leisure experiences through technology and social networks / June Calvo-Soraluze and Roberto San Salvador Del Valle -- 13. Traditional gastronomy events as tourist experiences : the case of Santarem Gastronomy Festival (Portugal) / Marta Cardoso, Goretti Silva and Carlos Fernandes -- 14. Event design : conclusions and future research directions / Greg Richards, Lenia Marques and Karen Mein.
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1