bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1736650483
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1736650483     Zitierlink
Titel: 
Why engagement matters : cross-disciplinary perspectives of user engagement in digital media / Heather O'Brien, Paul Cairns (editors)
Beteiligt: 
O'Brien, Heather L. [Herausgeberin/-geber] info info ; Cairns, Paul, 1971- [Herausgeberin/-geber] info info
Erschienen: 
Cham ; Heidelberg ; New York ; Dordrecht ; London : Springer, [2016] [©2016]
Umfang: 
1 Online-Ressource (xxiii, 222 Seiten) : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-319-27446-1
978-3-319-27444-7 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Intro -- Foreword -- The Centenarians -- Digitally Tinted Glasses -- References -- Preface -- Acknowledgements -- References -- Contents -- Contributors -- Theoretical Perspectives on User Engagement -- 1 Introduction -- 2 The Concept of User Engagement (UE) -- 2.1 Defining User Engagement -- 2.2 Clarity -- 2.3 Scope -- 2.4 Meaning -- 2.5 Assessment of UE Definitions -- 3 Theoretical Perspectives for Framing User Engagement -- 3.1 Positive Psychology: Flow Theory -- 3.2 John Dewey's Philosophy of Experience -- 3.3 Case Studies of Multi-Theoretical Approaches to the Study of User Engagement -- 3.3.1 Case 1: Flow, Cognitive Load, and Engagement in Adaptive Video Games -- 3.3.2 Case 2: Technology for Well-Being: Meditation in the Virtual World Sanctuarium (Contributed by Laura Downey) -- 4 Models of User Engagement -- 5 Conclusions -- References -- Translating Theory into Methodological Practice -- 1 Introduction -- 2 Challenges in the Measurement of User Engagement -- 3 Operationalizing User Engagement with the User Engagement Scale -- 3.1 Evaluation of the User Engagement Scale -- 3.1.1 Dimensionality -- 3.1.2 Reliability -- 3.1.3 Validity -- 3.1.4 Generalizability -- 3.2 Discussion of the User Engagement Scale -- 4 User Engagement Research: A Measurement Agenda -- References -- eLearning -- 1 Why Do We Care About Engagement in eLearning? -- 2 What Underlies Our Willingness to Engage? -- 3 Models of Engagement -- 4 Elements of Engaging eLearning Environments -- 5 Operationalizing the Study of Engagement in eLearning -- 5.1 Self-report Measures -- 5.2 Behavioral Measurement -- 5.3 Physiological Measurement -- 6 Case Studies -- 6.1 GridBlocker -- 6.2 MOOC-Ed Project -- 7 Conclusion -- References -- Engagement in Digital Games -- 1 Playing and Engaging -- 2 Illustrating the Process Model of Engagement -- 3 Starting to Play.
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1