bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1726028283
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1726028283     Zitierlink
Titel: 
Experiential and Performative Anthropology in the Classroom : Engaging the Legacy of Edith and Victor Turner / edited by Pamela R. Frese, Susan Brownell
Beteiligt: 
Frese, Pamela R. [Herausgeberin/-geber] ; Brownell, Susan [Herausgeberin/-geber]
Ausgabe: 
1st ed. 2020.
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2020.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2020.], 2020
Umfang: 
1 Online-Ressource(XIV, 216 p. 20 illus., 18 illus. in color.)
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-030-41995-0
978-3-030-41994-3 (ISBN der Printausgabe); 978-3-030-41996-7 (ISBN der Printausgabe); 978-3-030-41997-4 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-41995-0


Sachgebiete: 
bicssc: JHMC ; bisacsh: SOC002000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Chapter 1: “The Foundations of Experiential Performance Pedagogy” -- Chapter 2 "Points of Contact Between Anthropological and Theatrical Thought” -- Chapter 3: “Performing Ethnography” -- Chapter 4: “Revisiting the Past for the Present: The Wedding Ritual Performance in the Turners' Seminar” -- Chapter 5: “Structure, Anti-structure, and Communitas in the Classroom: Notes on Embodied Theory” -- Chapter 6: “Bridges to the Ancestors: Engaging Students with Ethnographic Performances in the Classroom” -- Chapter 7: “The Smell of Smudge and the Work of Smoke: Reenacting Native American Ritual in an Anthropology Course” -- Chapter 8: “Grotto Water and Potato Chips: Classroom Ritual Reenactments as Forms of Pedagogical Resistance” -- Chapter 9: “Dance Lessons: Performance as Engaged Experiential Embodiment” -- Chapter 10: “Pedagogies of the Imagination: Toward a New Performative Politics” -- Chapter 11: “Cultivating Empathy Through a Migration Simulation” -- Chapter 12: “Moving Forward”.

The contributors gathered here revitalize “ethnographic performance”—the performed recreation of ethnographic subject matter pioneered by Victor and Edith Turner and Richard Schechner—as a progressive pedagogy for the 21st century. They draw on their experiences in utilizing performances in a classroom setting to facilitate learning about the diversity of culture and ways of being in the world. The editors, themselves both students of Turner at the University of Virginia, and Richard Schechner share recollections of the Turners’ vision and set forth a humanistic pedagogical agenda for the future. A detailed appendix provides an implementation plan for ethnographic performances in the classroom.
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1