bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1696981212
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1696981212     Zitierlink
Titel: 
After the dance, the drum is heavy : carnival, politics, and musical engagement in Haiti / Rebecca Dirksen
Autorin/Autor: 
Dirksen, Rebecca, ca. 20./21. Jh. [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
New York : Oxford University Press, 2020
Umfang: 
1 online resource (464 pages) : illustrations (black and white).
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index. - Description based on online resource; title from home page (viewed on March 30, 2020)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-0-19-092809-4 (ebook)
978-0-19-092805-6 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1152596271     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1093/oso/9780190928056.001.0001


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Richly ethnographic, After the Dance, the Drums Are Heavy is a study of carnival, politics, and the musical engagement of ordinary citizens and celebrity musicians in contemporary Haiti. The book explores how the self-declared president of konpa Sweet Micky (Michel Martelly) rose to the nation's highest office while methodically crafting a political product inherently entangled with his musical product. It offers deep historical perspective on the characteristics of carnivalesque verbal play-and the performative skillset of the artist (Sweet Micky) who dominated carnival for more than a decade-including vulgarities and polemics. Drawing on more than a decade and a half of ethnographic research, Rebecca Dirksen presents an in-depth consideration of politically and socially engaged music and what these expressions mean for the Haitian population.
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1