bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 169422774X
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Bücher, Karten, Noten
 
K10plusPPN: 
169422774X     Zitierlink
Titel: 
Chinese media in Africa : perception, performance, and paradox / Emeka Umejei
Autorin/Autor: 
Umejei, Emeka, 1978- [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
Lanham ; Boulder ; New York ; London : Lexington Books, [2020] [© 2020]
Umfang: 
x, 131 Seiten : Diagramme
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Umejei, Emeka, 1978- : Chinese media in Africa. - Lanham : Lexington Books, 2020 (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-4985-9396-0 (cloth)
978-1-4985-9397-7 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
LoC-Nr.: 
2020013105
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1198365193     see Worldcat


Sachgebiete: 
Fachinformationsdienst(e): FID-ASIEN-DE-1a
Schlagwortfolge: 
Schlagwörter (Thesauri): 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Chinese Media in Africa: A Paradox of Journalism? -- Framing Democracy in Chinese media -- Do Chinese media organisations Tell the 'true' African Story? --Chinese watchdogs: Journalistic role performance in Chinese media -- 'Upstairs' and 'Downstairs' of Gatekeeping in Chinese Media -- 'We are like Puppets': No Freedom to Investigate -- Hybridizing Journalism: Clash of two 'journalisms' in Africa -- Language Differences, Segregated Newsroom -- Conclusion

"Chinese Media in Africa: Perception, Performance, and Paradox is a contribution to the debate on Chinese media expansion into Africa. Interviews bring to light the paradoxical nature of Chinese media organizations that both preach equality with Africa and simultaneously promote Chinese hegemony in the media"--
1 von 1
      
1 von 1