bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1671378156
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1671378156     Zitierlink
Titel: 
Children in changing worlds : sociocultural and temporal perspectives / edited by Ross D. Parke, Glen H. Elder, Jr.
Beteiligt: 
Parke, Ross D. [Herausgeberin/-geber] ; Elder, Glen Holl, Jr., 1934- [Herausgeberin/-geber] info info
Erschienen: 
Cambridge : Cambridge University Press, [2019] [© 2019]
Umfang: 
1 Online-Ressource (xviii, 309 Seiten) : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 17 Jul 2019)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Children in changing worlds (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-108-26484-6 (ebook)
978-1-108-40446-4 (ISBN der Printausgabe); 978-1-108-41710-5 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1118993023     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/9781108264846


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Children live in rapidly changing times that require them to constantly adapt to new economic, social, and cultural conditions. In this book, a distinguished, interdisciplinary group of scholars explores the issues faced by children in contemporary societies, such as discrimination in school and neighborhoods, the emergence of new family forms, the availability of new communication technologies, and economic hardship, as well as the stresses associated with immigration, war, and famine. The book applies a historical, cultural, and life-course developmental framework for understanding the factors that affect how children adjust to these challenges, and offers a new perspective on how changing historical circumstances alter children's developmental outcomes. It is ideal for researchers and graduate students in developmental and educational psychology or the sociology and anthropology of childhood.
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1