bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1659262941
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1659262941     Zitierlink
SWB-ID: 
490536565                        
Titel: 
Song means : analysing and interpreting recorded popular song / Allan F. Moore
Autorin/Autor: 
Moore, Allan F. [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Farnham, Surrey, England ; Burlington, VT : Ashgate, [2012] [© 2012]
Umfang: 
1 Online-Ressource (XVI, 395 Seiten)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references (pages 337-350), discography (p. 351-383) , and indexes. - Print version record
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Song means / Moore, Allan F. [GNDNR:128408138] (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-283-47987-5 ; 978-1-4094-2865-7 ; 978-1-315-60989-8
978-1-4094-2864-0 (ISBN der Printausgabe); 978-1-4094-3802-1 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1001471494 (aus SWB)     see Worldcat


Link zum Volltext: 


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
bisacsh: MUS037000 ; bicssc: AVA
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Allan F. Moore presents a study of recorded popular song, from the recordings of the 1920s through to the present day. Analysis and interpretation are treated as separable but inter-dependent approaches to song. Analytical theory is revisited, covering conventional domains such as harmony, melody and rhythm, but does not privilege these at the expense of domains such as texture, the soundbox, vocal tone, lyrics. Moore continues by developing a range of hermeneutic strategies largely drawn from outside the field (in the most part, within psychology and philosophy) but still deeply relevant to the experience of song
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1