bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1656518023
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1656518023     Zitierlink
SWB-ID: 
484837982                        
Titel: 
Posthuman Research Practices in Education / edited by Carol A. Taylor, Christina Hughes
Beteiligt: 
Taylor, Carol A. [Herausgeberin/-geber] ; Hughes, Christina [Herausgeberin/-geber]
Erschienen: 
London ; s.l. : Palgrave Macmillan UK ; Imprint: Palgrave Macmillan, 2016
Umfang: 
1 Online-Ressource (XV, 272 p)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-137-45308-2 (electronic)
978-1-349-68687-2 (ISBN der Printausgabe)
Norm-Nr.: 
85779664X
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 950928436 (aus SWB)     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1057/9781137453082


Sachgebiete: 
bicssc: JNA ; bisacsh: EDU040000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
How do we include and develop understandings of those beyond-the-human aspects of the world in social research? Through fifteen contributions from leading international thinkers, this text provides original approaches to posthumanist research practices in education. Contributors respond to the following questions: What do empirically grounded explorations of posthumanism look like in practice? How can they be designed? What sorts of 'data' are produced and how might they be analysed? And, importantly, what are the social, cultural and educational impacts of empirically driven posthuman research? The contributors to this text change the parameters of research through thinking relationally with other beings/matter and recognizing their vitality and agency. Methodologically the contributors operationalize the unself, give focus to shadow stories and the entanglement of the researcher and research apparatus. They provide analytic tools such as rhizomatic readings and cartography mapping, edu-crafting, diffraction, Indigenous storywork, intra-action and affective pedagogy and rework and transform known methodologies, such as participatory research, qualitative approaches and photo-voice


Mehr zum Titel: 
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1