bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1656496321
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1656496321     Zitierlink
SWB-ID: 
422268992                        
Titel: 
Social identifications : a social psychology of intergroup relations and group processes / Michael A. Hogg and Dominic Abrams
Beteiligt: 
Erschienen: 
London ; New York : Routledge, 1988
Umfang: 
Online Ressource (xv, 268 p.) : ill.
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Includes bibliographical references (p. [218]-256) and indexes. - Description based on print version record
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Hogg, Michael A., 1954- : Social identifications. - London ; New York : Routledge, 1988 (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
0-203-13545-8 (electronic bk.); 978-0-203-13545-7 (electronic bk.); 0-415-00695-3 (Paper); 978-0-415-00695-8 (Paper)
0-415-00695-3 (ISBN der Printausgabe); 0-415-00694-5 (ISBN der Printausgabe); 0-203-13545-8 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 70207331 (aus SWB)     see Worldcat


Sekundärausgabe: 
Online-Ausg.
Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
bisacsh: BUS047000 ; bisacsh: FAM027000 ; bisacsh: FAM 027000 ; bisacsh: BUS 047000 ; bisacsh: FAM 027000 ; bisacsh: BUS 047000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Cover; Social identification: A social psychology of intergroup relations and group processes; Copyright; Contents; Foreword; Preface; 1. Introduction; 2. the Social Identity Approach: Context and Content; 3. Intergroup Behaviour; 4. from Sterotyping to Ideology; 5. Intragroup Behaviour: Processes Within Groups; 6. Social Presence and Social Performance; 7. Collective Behaniour; 8. Conformity and Social Influence; 9. Language, Speech, and Communication; 10. Conclusions; References; Author Index; Subject Index

The authors of Social Identifications set out to make accessible to students of social psychology the social identity approach developed by Henri Tajfel, John Turner, and their colleagues in Bristol during the 1970s and 1980s. Michael Hogg and Dominic Abrams give a comprehensive and readable account of social identity theory as well as setting it in the context of other approaches and perspectives in the psychology of intergroup relations. They look at the way people derive their identity from the social groups to which they belong, and the consequences for their feelings, thoughts, a
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1