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K10plusPPN: 
1655036491     Zitierlink
SWB-ID: 
493069402                        
Titel: 
Fan cultures / Matt Hills
Beteiligt: 
Erschienen: 
London ; New York : Routledge, 2002
Umfang: 
Online Ressource (xviii, 237 pages)
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Includes bibliographical references (pages 207-231) and index. - Print version record
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Hills, Matt, 1971- : Fan cultures. - London ; New York : Routledge, 2002 (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
0-203-36133-4 ; 978-0-203-36133-7 ; 978-0-415-24024-6 ; 0-415-24024-7 ; 978-0-415-24025-3 ; 0-415-24025-5
978-0-415-24024-6 (ISBN der Printausgabe); 0-415-24024-7 (ISBN der Printausgabe); 978-0-415-24025-3 (ISBN der Printausgabe); 0-415-24025-5 (ISBN der Printausgabe); 978-1-134-55199-6 (ISBN der Printausgabe); 1-134-55199-1 (ISBN der Printausgabe); 978-1-134-55194-1 (ISBN der Printausgabe); 1-134-55194-0 (ISBN der Printausgabe); 978-1-134-55198-9 (ISBN der Printausgabe); 1-134-55198-3 (ISBN der Printausgabe); 0-415-24024-7 (ISBN der Printausgabe); 0-415-24025-5 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 252870398 (aus SWB)     see Worldcat


Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
bisacsh: SOC002010 ; bisacsh: POL038000 ; bisacsh: SOC022000 ; bisacsh: SOC 002010 ; bisacsh: POL 038000 ; bisacsh: SOC 022000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Fans are one of the most widely-studied groups of media consumers. Often knowing more about a character or TV series than the star or programme-makers themselves, and ready to make surprising readings of plot lines and characters, they have been viewed as the ultimate active audience. Fan Cultures is both the first comprehensive overview of fan theory and a challenge to the established paradigms of 'fan studies'. Emphasising the contradictions of fandom, Matt Hills outlines how media fans have been conceptualised in cultural theory. Drawing on case studies of specific fan groups, from Elvis impersonators to X-Philes and Trekkers, Hills discusses a range of approaches to fandom, from the Frankfurt School to psychoanalytic readings, and asks whether the development of new media creates the possibility of new forms of fandom. Fan Cultures also explores the notion of "fan cults" or followings, considering how media fans perform the distinctions of 'cult' status
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