bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1654955647
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1654955647     Zitierlink
SWB-ID: 
501740716                        
Titel: 
Autorin/Autor: 
Drummond, Rob [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cham : Palgrave Macmillan, 2018
Umfang: 
Online-Ressource (XVII, 286 p, online resource)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Printed edition
ISBN: 
978-3-319-73462-0
978-3-319-73461-3 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1033830749 (aus SWB)     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-319-73462-0


Sachgebiete: 
bicssc: CFB ; bisacsh: LAN009000 ; bisacsh: SOC026000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This book examines how urban adolescents attending a non-mainstream learning centre in the UK use language and other semiotic practices to enact identities in their day-to-day lives. Combining variationist sociolinguistics and ethnographically-informed interactional sociolinguistics, this detailed and highly reflexive account provides rich descriptions and discussions of the linguistic processes at work in a previously underexplored research environment. In doing so, it reveals fresh insights into the changes taking place in urban British English, and into the difficulties of undertaking ethnographic, sociolinguistic research in a challenging context using a combination of methods and approaches. This interdisciplinary work will appeal to students and scholars from across the fields of sociolinguistics, ethnography, and education; as well as providing a valuable resource for teachers and trainees
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1