bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 106737289X
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
106737289X     Zitierlink
SWB-ID: 
518436241                        
Titel: 
Taming Childhood? : A Critical Perspective on Policy, Practice and Parenting / by Rob Creasy, Fiona Corby
Autorin/Autor: 
Creasy, Rob [Verfasserin/Verfasser]
Beteiligt: 
Corby, Fiona [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing, 2019
Umfang: 
Online-Ressource (XI, 159 p. 1 illus, online resource)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Printed edition
Printed edition
ISBN: 
978-3-030-11842-6 ; 978-3-030-11842-6
978-3-030-11841-9 (ISBN der Printausgabe); 978-3-030-11841-9 (ISBN der Printausgabe); 978-3-030-11843-3 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-11842-6


Sachgebiete: 
thema: JBSP ; bicssc: JFSP ; bisacsh: SOC047000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This book explores the links between recent reports of increasing levels of unhappiness and mental health problems amongst children and young people, and changes within childhood which restrict and reduce opportunities for children to develop and maintain resilience. Although in academic terms children may be viewed as beings, Creasy and Corby posit that there is much to suggest that for parents, practitioners and policy-makers, children are primarily seen as becomings. The book argues that viewing children as becomings, together with the idea that childhood is fraught with danger, contributes to practices and policies which can be seen as making childhood tame. This taming of childhood leads to an impoverished childhood that does not provide the space that children need to grow and develop. Furthermore, Taming Childhood? challenges the idea that young adults are 'snowflakes', unable to cope with everyday pressures. Students and scholars across a range of social science disciplines will find this book of interest

1. Introduction -- 2. The Context of Childhood -- 3. Tameness -- 4. Home and Family -- 5. Taming in the early years -- 6. Tameness at school -- 7. Taming childhood?
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1