bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1038690935
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1038690935     Zitierlink
SWB-ID: 
512548501                        
Titel: 
Sounds and the City : Volume 2 / edited by Brett Lashua, Stephen Wagg, Karl Spracklen, M. Selim Yavuz
Beteiligt: 
Lashua, Brett [Herausgeberin/-geber] info info ; Wagg, Stephen, 1947- [Herausgeberin/-geber] info info ; Spracklen, Karl [Herausgeberin/-geber] info info ; Yavuz, M. Selim [Herausgeberin/-geber]
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing, 2019
Umfang: 
Online-Ressource (XVIII, 443 p. 16 illus, online resource)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Printed edition
Printed edition
ISBN: 
978-3-319-94081-6
978-3-319-94080-9 (ISBN der Printausgabe); 978-3-319-94082-3 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1077722852 (aus SWB)     see Worldcat


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-319-94081-6


Sachgebiete: 
thema: JHBS ; bicssc: JHBS ; bisacsh: SPO066000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This book draws from a rich history of scholarship about the relations between music and cities, and the global flows between music and urban experience. The contributions in this collection comment on the global city as a nexus of moving people, changing places, and shifting social relations, asking what popular music can tell us about cities, and vice versa. Since the publication of the first Sounds and the City volume, various movements, changes and shifts have amplified debates about globalization. From the waves of people migrating to Europe from the Syrian civil war and other conflict zones, to the 2016 “Brexit” vote to leave the European Union and American presidential election of Donald Trump. These, and other events, appear to have exposed an anti-globalist retreat toward isolationism and a backlash against multiculturalism that has been termed “post-globalization.” Amidst this, what of popular music? Does music offer renewed spaces and avenues for public protest, for collective action and resistance? What can the diverse histories, hybridities, and legacies of popular music tell us about the ever-changing relations of people and cities?
large
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1